Jag har praoat som tvåbarnsmorsa på förmiddagen. Eller så allvarligt var det inte egentligen, dagis var stängt för planering och vi hade fått förfrågan av fellow dagisförälder att bytlånas unge för att på så komma undan med halva dagen var. Kan bara konstatera att jag drog bästa strået i valet mellan ‘dagiseventet FN-dagen’ och ‘försöka jobba hemma’ när det föll på min lott att agera tvåbarnsansvarig jämfört med att representera på dagisknytis [som blev Hönspappans bajsmacka igår] .

Som den nybörjarförälder jag oftast känner mig som, var jag lite orolig över att ha totalansvar för dubbelt så många barn än vanligt fast helt själv. Såhär i efterhand var det ju en tårtbit, ungarna lekte fantastiskt bra och självständigt och var varken högljudda eller påfrestande.

Gillar extra mycket det faktum att det är just E det lilla gula barnet tillbringar dagen tillsammans med, då de tidigare verkade oskiljaktiga på dagis men min unge numera hänger med pärlplattegänget medan E frekventerar Carsfanatikerna.

DLGB med kompis

Det lilla gula barnet och E var jämställda nog att turas om att vara den som gick ut att skaffa mat

DLGB och E

Finaste kompisarna