Oki, jag erkänner att jag är rätt kass på att lägga ungen.

Idag stressade jag hem från jobb, hämtade upp ungen på fritids med allt vad det innebär, gick hem och slängde in en paj i ugnen och tog emot farfar som skulle vara huvudansvarig för sitt barnbarn när jag sprang tillbaka till skolan på föräldramöte, my least favourite thing to do [väl där fattade jag att ungarna kunde stanna på fritids eftersom mötet skulle vara över på en timme enligt info före].

Tillbaka hemma åt jag middag själv, sen lovade jag att vi skulle spela Yatzy en gång innan läggdags. När vi hade spelat klart var klockan ungefär 1940 vilket är en mycket godkänd läggningstid. Sen noterade jag att ungens naglar var leskigt långa och när vi borstade tänderna var tandborsten så slö att jag bytte batterier och… sen var klockan plötsligt 2030 vilket är alldeles för sen nattning för att ungen ska vara pigg som en mört nästkommande morgon.

Nu sover hon iallafall och jag tänker krypa ned bredvid henne alldeles strax.