Kom iallafall iväg till en träning med det lokala roller derby-laget. Tyckte jag var smart som beställde en uppsättning hjul och slapp således packa med mig. Murphy hade dock en del att säga till om och mixtrade med min order. Efter lite strul fick jag tag i andra hjul [som jag köpte enbart för att kunna träna och hoppas på att kunna sälja sen].

Var nästintill från-freshmeat-till-RIKTIG-practice-nervig, men tycker jag tränar för sällan så tvingade mig iväg.

Det var bra. Jag skulle inte på långa vägar platsa ens i deras B-lag, men jag gjorde inget helknasigt [tror jag iallafall], vilket är min allrastörsta fear, speciellt i sammanhang som här, tillsammans med drygt 30 nya ansikten som alla kan det jag vill vara bra på.

Träningen var både lik och olik den jag är van vid. Började med liten offskate-uppvärmning och start/stopp-drills, följt av jammer/blocker-drills [olika konstellationer, men alltid tänka hålla insida, recykla och medveten om pack speed]. Avslutade med footwork och sen drog de till ett pizzaställe i närheten. Alla var trevliga på ett bra sätt och jag fick följa med, men avstod då träningen var klar först 2300.

20130208-091953.jpg