Så var det nytt år och allt det där. Själva aftonen blev alldeles perfekt i torftig småbarnsmorsamått mätt. Jag vill fira med hela min lilla familj men inte enbart, så vi hade bjudit hem ett par vi känner båda genom jobb och umgås med [lite för sällan]. De kom över med sina 2 ungar och lite raketer, vi drack bubbel [och annat] och käkade mat som jag inte fick ångest av att göra men alla blev mätta.

Om en ska sammanfatta året så var det rätt anonymt och händelsefattigt [på ett bra sätt]. Spontant är det 2 saker som utmärker sig, jag började med roller derby och tog beslut om ungens skolgång.

I dag har vi inte gjort många knop förutom att jag tog mig utanför huset eftersom ungen skulle lämnas hos farföräldrar för sleepover.

Nyårsdagshäng i soffan

Täcke i soffan och dagsgamla ostbågar till Ivanhoe känns lagom dagen efter nyårsafton

P.S. För att återkoppla till julen och klappar hade jag ju förberett på Hönspappan att inte ha för stora förväntningar. Fast han blev uppriktigt glad och jag kan faktiskt förstå, men mer tackvare vår coola unge än pågrundav val av klapp.

iPhonefodral med DLGB-design

Mobilfodral blev inte årets julklapp 2012 men Hönspappan var nöjd

Vill även passa på att outa min julklapp som väl var vad jag förtjänade.

Klapp från Hönspappan julen 2012

Min julklapp från personen jag valt att leva med