Igår transformerades Södermalmskvartens kök till ett litet, litet konditori. På agendan stod bak av cake pops och minicupcakes. Påpassligt nog valde jag dagen ungen tillbringar med farmor för att slippa minimera assistans från henne.

Och ja, det blev tillräckligt många som blev bra men nej, jag gör det bara för att jag måste [ungens bake sale]. Eller måste och måste, jag inbillar mig att jag måste baka själv för att uppväga allt annat jag inte gör.

Cake pops à la slackermorsa

Första försöket cake pops, de mest fotogeniska exemplaren

Cupcakes à la slackermorsa

Fancy-schmancy strösselpimpade cupcakes

I morse fick ungen smaka ett osäljbart cake pops-missfoster [som tack för att hon hjälpte till genom att inte hjälpa till]. Hon åt inte ens halva för hon ‘tyckte inte om’. Tacksomfan ungjävel [var den omedelbara tanken då, men sa inget eftersom mina tillkortakommanden inte är hennes fel].