Har haft en mycket bra helg, utan för många måsten och med ett hellyckat lärarmöte som inledning.

Måste erkänna att jag var lite nervig innan detta första utvecklingssamtal [eller vad en ska kalla det så här tidigt in på terminen], även om jag inte på något sätt har märkt av tecken på att ungen skulle vara felplacerad. Mötet blev dock bara som en enda lång bekräftelse på att vi gjorde rätt *phew*

Hon ligger på en bra nivå både akademiskt och socialt och – bäst av allt tycker misfitmorsan – är en omtyckt och snäll kompis, men som säger ifrån om det behövs. Läraren avslutade med att hen tycker det borde finnas fler som vår unge [!]

Igår var vi på ungens träning som otippat nog går lättare att komma iväg till trots att inte kompisen går kvar. På seneftermiddagen promenerade vi en bit i finvädret innan mer tidseffektiv tunnelbana till STRD:s hemmamatch mot Malmö. Solnahallen var fullproppad och matchen var superkul att kolla på. Ungen blev lite rastlös på slutet men jag klandrar henne inte. Efteråt sprang vi ned till  banan när spelarna åkte förbi, det tyckte hon var så skoj att hon inte ville gå därifrån.

I dag efter sovmorgon, smoothie och scones lämnade vi unge hos kompis och jag uträttade inte mycket förutom en minimal egenträning.

DLGB som påskkärring goes Clockwork Orange

Ibland tror jag att ungen har lagt sig men hittar henne i hallen i otippad outfit