Ännu en som svischat förbi, har inte blivit så mycket klokare, men finfint umgänge och lite scrimmage hann jag med.

I lördags hade vi bjudit hem ett gäng gamla jobbarpolare. Vi har känt varann olika länge, från samma avdelning av Det Stora Bevakningsföretaget. Nuförtiden är det bara Hönspappan som är kvar på just den avdelningen och vi har blivit tre olika småbarnsfamiljer med sammanlagt 5 barn.

Trots att det är vänner från way back och jag vet att de är okomplicerade hela bunten var jag lite stressad över att de skulle komma. Hade hotat med hämtpizza och fulsprit, som jag egentligen inte har något emot som umgängesform, men eftersom vi alltid blir bjuden på finfina middagar hos dem tyckte vi att det kändes det något torftigt att inte ens få till ett lagat mål mat. Efter lite middagsångest och panikstädning blev det en ätlig middag och en mycket trevlig kväll.

Igår var ungen med mig till träningsmatch och sedan stannade vi kvar på tryouts för kommande freshmeats så hon fick åka lite på banan. Jag gillar att ha henne med och hon var hurtig och körde på vid sidan under scrimmagen fastän det inte var några andra barn med.

STRD tryouts

Tryouts i finfint höstväder

DLGB gör ensam hemma-min

På kvällen ägnade vi oss åt Macaulay-imitationer istället för att lägga unge i tid…