På tisdagar slutar jag tidigare för att jag ska kunna ta ungen till simskola. Eftersom mitt jobb är något mer flexibelt än Hönspappans har det blivit att jag går med henne [och lite för att uppväga frånvaro andra kvällar]. Även om jag inte är med under själva simlektionen är det trevligt häng med min unge.

Efteråt drog vi till Fridhemsplan för umgänge med allrabästa J och hennes L. Kronobergsparken är dock lite för stor för att sitta avslappnat och chitchatta men det var fint att ses.

DLGB på hästryggen

En varm höstkväll i Kronobergsparken

E och L gungar tillsammans

Våra fina ungar, som umgåtts så länge L har funnits, mer eller mindre framgångsrikt

På väg hem upptäckte jag att en mamma till ungens klasskompis hade mailat om eventuell playdate för våra ungar. Har aldrig träffat personen ifråga men vet att vår unge pratar mycket om det här barnet [har tillochmed sagt att hon vill dela ett brythjärtehalsband med detta barn så det måste ju vara något superspeciellt]. Tog mig i kragen och ringde upp så nu ska ungen följa med dem hem efter fritids på fredag.

Hönspappan undrade såklart vad det var för okända människor jag överlät ungen till, men jag råkar veta att de känner min chef och därigenom kvalificerar, iallafall med mina mått mätt.