För att väga upp förra helgens frånvaro ägnades denna åt familjära angelägenheter som att åka till IKEA. Främst av den något pinsamma anledningen att vi har för få stolar i Södermalmskvarten. Nästa helg är redan ett gäng människor inbjudna och vi vill gärna att alla ska få sitta på en varsin stol. Ungen fick även ytterligare ett skåp till sitt rum.

DLGB i hängstol

Vi var tillräckligt rutinerade för att börja med att äta, se blev det ett antal provsittningspauser.

DLGB i äggstol

Ungen var fantastisk och knatade på utan gnäll. Själv kommer jag fortfarande ihåg att jag verkligen avskydde att åka till IKEA som barn. Också.

Väl hemma lät jag Hönspappan bygga ihop skåpet fastän det hör till mitt ansvarsområde. Tvätt och ikeamöbelmontering är liksom mina revir så jag kände mig oerhört storsint. Skåpet blev iallafall precis som det var tänkt och inga delar försvann alternativt blev över. Däremot var ungens rum lika stökigt fast vi fyllde skåpet med saker…

Derbyupdate: i fredags släpptes rostern till nästa B-lagsmatch [den som jag ville spela men avstod efter deeptalk med unge] och det hade blivit lite knas så jag var uttagen! Egentligen en bagatell men att få en bekräftelse på att jag skulle ha fått vara med kändes som ett litet tröstpris. I dag var jag med på scrimmage för första gången och det är ju hur kul som helst även om jag fortfarande känner mig mer än lovligt bortkommen [jammade en gång och kom iallafall ihåg ‘call off’].

