I kväll kommer han hem, Hönspappan, och det ska bli skönt.

Har, som tidigare nämnts, sovit alldeles för lite men i övrigt har det gått förvånandsvärt bra.  Ungen är, om inte ett under av harmoni , så relativt enkel att ha att göra med.

Skillnaden att vara själv som [närvarande] vårdnadshavare är att jag har umgåtts med ungen från hämtning på dagis till läggning – varje dag. Har egentligen inget emot det men det är ju så mycket annat en vill hinna med.

Lista över saker en kan göra trots ensam vårdnad av en 5-åring:

  • Träffa kompisar över trevlig middag.
  • Närvara vid rules class.
  • Sitta i kvällssol vid Medis och äta StikkiNikki-glass.
  • Träna turnaround toe stops i trapphuset efter ungens bedtime.
  • Skaffa instagram. Eftersom det är Hönspappan som tar bilder i den här familjen har det bara inte blivit av. Fast efter lite påtryckning reggade jag mig och la upp den enda bild worthy [so far] som inte Hönspappan redan har snott av mig [jo, det har faktiskt hänt].
  • Kommunicera med Hönspappan genom kommentarer på hans Fejjanuppdateringar. Är inte lagd åt snuttegull normalt och det ökar inte av distans.
DLGB på sin Gruffalo

Detta var den enda bilden jag spontant kände för att instagramma, vi får väl se hur det går

 

