Har lite dåligt samvete för att jag den senaste tiden överutnyttjat Hönspappan för hushållsnära tjänster. 2 veckor i rad har vi haft besök fredag kväll, vilket betyder uppsnäppning av Södermalmskvarten på kvällen innan [städning har väääldigt kort hållbarhet hemmavid]. Det är dock min träna sent-dag då jag kommit hem vrålhungrig efter 2200, så båda dessa torsdagar har jag varit till nada nytta i städsammanhang.

Hönspappan har alltså fått se till att vår bostad har varit presentabel [den är inte det normalt] trots att det har varit ‘mina’ besök [min lillebror samt kompisar till mig].

I dag kommer mina föräldrar för att stanna ett par dagar. De hämtar unge på dagis och eftersom jag inte kommer att vara hemma förrän närmare 2200 lovade jag Hönspappan mitt kort att köpa hämtmat för [ville inte att han skulle känna sig tvingad att fixa middag, det gjorde han så snällt åt mina kompisar i fredags…]

[Glömde dock bort att lämna kortet i morgonstressen, var tvungen att gå hem igen efter dagislämning.]

