Igår tänkte jag gå och träna, men på väg hem från jobbet fick jag erbjudande om balkonghäng inklusive vinintag. Mitt vintriga jag skulle tycka ansträngningen övermäktig men nu förankrade jag snabbt detta infall hemmavid och gav mig av. Våren does that to me.

Jag är ju normalt en chilensk apa så sporadiska inslag av spontanitet gör mig gott. För vad kan gå fel med roliga personer, ocensurerade diskussioner, snacks och vin?! Även om jag kände mig väldigt vardagligt heteronormativ efter kvällen.

Var iochförsig ganska spontan i lördags också [eller rättare sagt en vecka innan då jag i min enfald trodde att kära K skulle vara min dejt till Grön dag-eventet men en miss i datumkommunikation gjorde att jag stod med 2 biljetter men utan sällskap]. Vet inte exakt hur, men jag tog mod till mig impulshandlade innan jag hann tänka/ångra mig, vilket slutade med att I, som jag aldrig har träffat blev min +1.

Trots att vi aldrig setts så kändes det inte som att träffa en vilt främmande person då jag läst hennes blogg/ar under flera år. Kommer väldigt väl ihåg när jag vid någon googling ramlade över hennes intro och för första gången kunde identifiera mig med något jag läst på en ‘mammablogg’ [as in blogg skriven av en mamma]. Nu tror jag för all del inte att vi är speciellt lika, hon bollar ju 2 kids och hus som en tårtbit [jag beundrar ju alla som klarar av mer än en unge] och själv var jag inte ens hipp när jag var yngre, medan hon kan sätta ‘klubbarrangör’ på sitt cv. Tyckte dock ‘dejten’ funkade utan vare sig krystat samtal eller tystnad.

Skönt också att läsa att hon inte tyckte det var alltför ointressant flum-flum.

Tack för trevligt sällskap!

[Hör av dig om du strosar Götgatansbacken på din egentid så kan vi gemensamt beklaga oss över att vi inte hittar några vettiga paltor] 😉

