I lördags var jag uppe med tuppen [i morgontrött-förälder-med-hyfsat-morgontrött-unge-mått mätt] för att hinna till Naturligt snygg-bloggens fina initiativ Grön skönhetsdag.

Grön goodiebag

Den här fullproppade goodiebagen fick följa med mig hem

Var bara hem och vände innan middag på Urban Deli med allrabästa J. Därifrån spurtade jag vidare till Carmen där det var gettogether med rollerderbymänniskorna. Vi som är rookies [‘fresh meat’ på rollerderbyska, men har fruktansvärt svårt för att identifiera mig med den termen] har fått ‘storasyrror’ och det här var första gången jag träffade min. Hon har bara kört ett halvår men ska representera A-laget på lördag då de har hemmamatch. Kom och kolla vettja!

I dag tog jag sovmorgon, sen drog vi till Fotografiska och kollade främst Helena Blomqvists utställning där jag tyckte om ‘Figureskating‘ allra mest.

DLGB är en klätterapa

När vi promenerar helt vanligt rakt fram brukar ungen gnälla, däremot har hon energi så det räcker och blir över ifall det gäller klättring

Hurtade iväg på rollerskateträningen som i dag låg före de ‘riktiga’ derbytjejernas pass. Fy satan vad de kan åka. I bow to their excellence och ser fram emot att se dem i action på lördag.

