Är fortfarande helt i chock över hur smärtfritt morgonens rutiner avlöpte. Ungen var initialt inte speciellt svårväckt. Medan jag tog fram yoghurt, flingor och macka åt henne undrade hon försiktigt om jag kunde stanna och kolla på en teckning ifall vi kom i god tid till dagis. Självklart gick jag med på det men var inte säker på att ‘god tid’-kriteriet skulle uppfyllas.

Mot min förmodan gick fram- och påtagning av kläder, tandborstning [!], och påklädning av ytterplagg som en dans och vi kom faktiskt till dagis i vad jag skulle kalla ‘god tid’.

DLGB vill inte prova skor på Intersport

En mindre samarbetsvillig version av det lilla gula barnet som vägrar komma ned och prova skor

Denna solskensmorgon kan dock ställas i relation till gårdagen då ungen fick ett bryt för att smörgåsrånet som hon tiggt till sig blev böjt när det kom smör på och kunde därför inte ätas upp.

