För min del började helgen redan på fredagen då jag äntrade Stockholms nattliv för första gången på jag vet inte när. En direkt konsekvens av detta blev att jag var allt annat än aktiv under lördagen. Hönspappan tog det lilla gula barnet på träningen och jag överlevde [knappt] en poleklass jag hade lovat att vikariera för.

DLGB as ninja

Hönspappan har klätt ungen i vad han anser lämplig kampsportsoutfit

I dag blev det en promenad in till stan då vädret påbjöd utomhusvistelse. Vårt pågående projekt lära-det-lilla-gula-barnet-att-uppskatta-promenader går sådär. I dag hann vi inte ens förbi tunnelbanestationen innan första gnället.

Vid hemkomst fick Hönspappan ett huslighetsryck och började putsa fönster, vilket fick mig att lova att ta itu med ugnen. Resten av eftermiddag/kväll ägnades åt att prokrastinera detta löfte.

Hann med en tupplur, sortera ur ungens kassa tuschpennor och ett tappert försök att delegera uppgiften…

Askungen anno 2012

Försökte få ungen att uträtta lite hushållsnära tjänster genom att initiera Askunge-lek

