Hade delegerat morgonens tråkgöra till Hönspappan då jag hade ett möte som började innan jag brukar komma in när jag lämnar.

Det var alltså inte jag som stod för vardagstjatet för omväxlings skull. Mycket skönt att bara glida omkring och tänka på mig själv med en bakgrundsridå av

Klä på dig nu.
Du måste klä dig nu!
Nej, du är ingen staty.
Sätt på dig skorna.
Sätt på dig skorna!

som jag inte behövde bry mig om.

Jag gjorde iochförsig en dinosauriesmörgås [som ratades för svansen gick av] och borstade håret på ungen eftersom jag inte gillar att hon ser ut som ett troll i barret. Hönspappan kom däremot ihåg att borsta tänderna på ungen.

Hann även kleta på mig lite smink, mötesdag till ära, och slänga papperssopor på väg till tunnelbanan men landade ändå på jobbet något tidigare än beräknat!

DLGB på väg till dagis

Det lilla gula barnet är inte direkt någon solstråle på morgonen

