Lite drygt 5 år skulle det ta innan det lilla gula barnet behövde se interiören av en akutmottagning.

I morse var hon het som en braskamin så jag bäddade ned henne framför tv:n och tog en lugn frukost samt fick lite gjort framför datorn.

Precis innan halvtid [när Hönspappan skulle komma och lösa av] blev ungen först toanödig, sen spydde hon upp det lilla hon fått i sig under förmiddagen. Hade precis sanerat badrummet när Hönspappan klev in och förfasade sig över min ignorans. På cirka 5 röda hade han hunnit ringa Vårdguiden som sa att vi skulle åka in samtidigt som han värmde en lunchlåda och slängde i sig. Eftersom ungen har haft en bula stor som en världsdel i pannan sedan födelsedagsstoj med syssligarna i lördags blev han orolig att det kanske var en hjärnskakning ändå [medan jag antog att vet hon inte ens när och hur den uppkommit kan det inte vara så farligt].

Dagens föräldrapoäng går alltså till Hönspappan [men jag hjälpte till att klä på och höll upp taxidörren innan jag drog till jobbet].

