Höll på att glömma att nämna min knasigaste julklapp. Bara för att vi skippade klappar på själva julafton blev jag inte utan. Fick presenter från jobbet [både där jag häckar fysiskt och från den som betalar min lön] och lite smått och gott vid lillljul med min släkt.

Jag fick även paketet nedan av min kära S:

The Julklapp 2011

Vid första anblicken kunde den misstas för vilken julklapp som helst...

Det är utan tvekan bland de märkligaste presenter jag fått, kanske den konstigaste någonsin.

Beskåda bisarr julklapp: Kopi Luwak! Presenten som oundvikligen genererar följdfrågor utan att man egentligen vill veta svaren [initialt, vem kom på, men även sånt som vem i hela världen jobbar med att tillvarata råmaterialet??? Den sysslan enkom tycker jag rättfärdigar kilopriset]. Här finns lite mer utförlig info, känns skönt att läsa att de verkar noggrant rengjorda…

Kopi Luwak-kaffe

Inte vilket kaffe som helst

Har dock inte vågat mig på en provsmakning, känner att det vore att häda att hälla i sig på stående fot en vardagsmorgon.

