En ganska händelsespäckad helg, men det enda jag kan komma mig för just nu är att konstatera att jag inte ger mycket för det lilla gula barnet som smakråd vid klädinköp.

Efter dagens taekwondopass slank vi in på Gina Tricot för att försöka hitta något presentabelt åt mig att ha på julfest. Ungen envisades med att fokusera på allt som var glittrigt och/eller paljettigt, alltså rätt långt från allt som är jag. Försökte förklara för henne att eftersom hon får bestämma vad hon ska ha på sig [i stort sett] är det inte mer än rätt att jag ska få bestämma vad jag vill köpa.

DLGB i paljettjacka

Det lilla gula barnet provar det hon tyckte jag skulle köpra för att ha på mig på julfest...

Istället gick vi till Ljunggrens och fikade. De hade varm choklad till det lilla gula barnet och glögg [!] till morsan. Mer perfekt kunde det inte bli!

Varm choklad på Ljunggren

Hade det inte funnits glögg hade jag tagit en likadan

