Jag har tydligen blivit oförmögen att lägga mig i respektabel tid [för att få tillräcklig sömn that is]. Igår vid 23-tiden tyckte jag det var ett utmärkt tillfälle att börja göra en ansiktsmask.

Eftersom vi numera är ägare av en finfin mortel passade det utmärkt att inviga den samtidigt som jag gjorde aspirinskrubben jag tänkt testa i en evighet [tidsrymden det tar att hitta en intressant aspirinskrubb på en blogg, få en mortel i present av faster C och Onkel, ta sig tid, börja googla efter bloggen för att tillslut upptäcka att den är lösenordsskyddad, fortsätta googla alternativ och tillslut höfta ihop 4 krossade aspirin med en klick honung].

Betyg: 5/5 bebisrumpor.

[Har dock ingen aning om vad det är i aspirin egentligen innehåller så det kanske inte alls är så no poo:igt].

Stengodsmortel från Designtorget

Stengodsmortel av Åsa Eriksson.

P.S. Vad kan man göra med en mortel förutom att pulvrisera huvudvärkstabletter?

