Jag hämtade det lilla gula barnet från dagis för omväxlings skull, Hönspappan hade sent möte. Eftersom det händer så sällan kändes det extra speciellt så vi åt middag på Urban Deli [ett bra drag för att undkomma pannkaksproduktion i Södermalmskvarten].

Tycker det är rätt trevligt att vara ute med min unge, hon åt så jag trodde hon skulle spricka, sen anförtrodde hon mig även att hon hade lite pannkaka i näsan eftersom en gång hade hon petat in en bit som hon sen inte fick ut [hon trodde pannkakan skulle åka rutschkana ut på snoret].

DLGB äter  ost

Det lilla gula barnet höll sig från att stoppa ost i näsan

På väg hem hämtade vi upp ett paket från Posten ICA. Ungen hävdade att hon var jättebra på att använda vuxensax och jag lät henne hållas. [P.S. främst till Hönspappan: hon har fortfarande alla fingrar i behåll].

DLGB går loss med vuxensax

Det lilla gula barnet öppnar paket och slackermorsan plockar inga föräldrapoäng

Det var min första leverans från EkoPrincess, med en massa skoj i.

Eko Princess-leverans

Duschkrämer till far och hårbalsam till mor och små, små prover till lilla, lilla mig – me like!

Nu sitter jag och  jobbar igen för att jag gick tidigare från jobbet men det var det värt.

