Det jag har svårast för när det gäller det lilla gula barnet i kombination med tålamod är när hon blir arg över [i mina ögon] småsaker som inte går att göra något åt.

I morse fick hon ett medelstort utbrott för att det inte var tillräckligt mycket kvar av flingorna. Alternativen var att äta bottenskrapet av de flingor hon ratat senaste veckorna eller välja den andra sortens flingor som också bor i vårt skafferi. Ingetdera av förslagen var bra vilket fick henne att fortsätta yla och mig att andas djupt och hålla mig från att slänga yoghurtskålen med innehåll och allt över hela köket.

Igår orskade bubblorna i badet ett vredesutbrott storlek större som fick henne att ilsket stänka ned hela badrummet [inklusive mig som befann mig där]. Då ville jag bara skrika tillbaka att hon är en otacksam skitunge för jag har betalat 139 jävla spänn för en ynklig flaska så att hon ska få bada med bubblor utan att torka ut huden med skitprodukter. Men det gör jag såklart inte. Ibland  har jag svårt att greppa att ungen inte ens har fyllt 5 och inte alltid kan vara så förståndig som hon faktiskt är större delen av tiden.

/Intolerant morsa.

DLGB badar bubbelbad

Här har det lilla gula barnet lugnat ned sig

