Gårdgen blev höstens första vab-dag. Det lilla gula barnet klagade på konstig hals och var varm när hon vaknade. 37,9 grader precis uppstigen är ingen bra inledning på dagis så vi blev hemma.

Till lunch fick jag ett infall och gjorde en ugnspannkaka [trots att ungen skanderade ‘jag vill inte ha ugnspannkaka till lunch’ under hela springa-ned-till-ICA-för att-köpa-ägg-turen]. Undrar nu varför jag aldrig har gjort detta förut eftersom jag har lagt det där med vanliga pannkisar på hyllan.

Inte lika god som jag minns min egen lilla mormors ugnspannkaka, men helt godtagbar. Tyckte även ungen tillslut.

Egengjord ugnspannkaka

Ta-da, en alldeles egengjord ugnspannkaka!

Pepp av lunchen gjorde jag en ljummen fetasallad med matvete/svarta bönor och pestodressing till middag som Hönspappan gillade så mycket att han ville ha till matlåda dagen efter [!]. Sen avslutades dagen med hallonpaj och glass. Efter en sån kraftansträngning i köket däckade jag ovanpå täcket före 2100.

