Jag har tydligen närt en bortskämd snobb vid min barm [för uppfostran kan ju inte ha något med saken att göra…]

I helgen fick jag ett nostalgiskt infall och tänkte introducera det lilla gula barnet till den populärkulturella aktiviteten ‘mima till ABBA i hopprep’. Ungen var vrång och fattade varken grejen med hopprep eller att mima. Hon skulle sjunga i sin mikrofon. Efter mycket om och men hade vi hittat alla delar till stativet [vilket jag tyckte var overkill, det var ju ABBA, inte Lena Ph…] men då funkade inte micken och jag hade inga batterier så det blev ingen Mamma Mia-duett. Jag som tillochmed hade tänkt låta henne vara Agneta.

DLGBs mikrofon

Petig unge dissar funktionsoduglig mikrofon

Eftersom helgen bjöd på fantastiskt vårväder slog jag på stort och fixade matsäck till Hönspappan och det lilla gula barnet så de kunde ha picknick i Vasaparken medan jag körde 2 hippor. Vi promenerade in till stan med unge i vagn och jag stannade för en papplatte i Gamla stan varvid ungen propsade på att få köpa något. När jag påminde om att hela hennes tigerrygga var full med snacks hade ungen mage att påpeka att det fattades något till förrätt [ska ordet ens ingå i en fyraårings vokabulär?]

DLGB – en snobbig snoris

Bortskämd snorunge som kräver 3-rätters matsäck

