Jag brukar vara dålig på att läsa morgontidning förutom helger men denna vecka har jag faktiskt skummat igenom DN:s artikelserie om Bolibompasex. Ann Söderlund hävdar att det finns ett samband mellan perfekt yta vs knullfrekevens men jag kan skriva under på att liggandet kan vara next-to-nothing även i inteallssåperfekta hem [läs: Södermalmskvarten]. Känner fullständigt igen mig i det där att aldrig orka. Fast tar inte på mig hela skulden till att det liggs alldeles för sällan i Södermalmskvarten, Hönspappan bidrar med råge han också.

Det är dock enbart kvantiteten post barn jag inte gillar, kvaliteten är det inget fel på. Har förståelse för att nyblivna föräldrar har en miljard andra saker att tänka på än sex, men vår är ju snart skolmogen och det känns fortfarande som en Mount Everesthög tröskel innan det blir något åka. Vi pratar om att det är såhär, jag och Hönspappan. Sen går en och lägger sig och den andra sätter sig och slösurfar.

Tyvärr gav inte heller DN någon universallösning på hur man får lust att ligga även innan man sätter igång. Hade Hönspappan varit karnivor skulle kanske detta husmorstips kunna hjälpa fram ett kompetensskjut. Men han äter ju bara kött för att göra mig glad.

Kanske borde anamma Nike lite oftare här hemma…

