Väcktes i morse av det lilla gula barnet som kom tassande. Hon anmälde sig som frivillig att följa med ned i tvättstugan [för att jag inte orkade igår] så eftersom vi var vakna gick vi upp, hann faktiskt tänka att vi kanske skulle få en mindre stressig morgon av att gå upp tidigare än vanligt.

Inte förrän jag stod vid bokningstavlan och svor över min nuddis som inte ville funka kom jag på att man inte blir insläppt före 0700 [det vet jag egentligen fast tydligen är det information som jag inte kan tillgodogöra mig för nära inpå väckning].

Det blev några sprintrundor i korridoren utanför tvättstugan i väntan på att vi skulle få komma in [behöver väl inte förtydliga att det var personen som inte är med i stegtävlingen som sprang sig trött].

DLGB i steppskor

Morgonens tvättstugeoutfit: nattlinne och ett par steppskor som snart är för små

