Helgen har gått i frosseriets tecken. Som en uppvärmning till årets svullhögtid samlades min sambos släkt på Gondolen för att inta gemensamt julbord. Mycket trevligt initiativ eftersom den lilla dysfunktionella familjen firar själva julafton hos mina föräldrar i år. Maten var mycket bra, traditionella rätter med ett lite mindre traditionellt tillbehör som trevlig twist [fänkålssalladen till den kallrökta laxen var en höjdare tyckte undertecknad].

Kvällen tillbringades i soffan i Södermalmskvarten tillsammans med det lilla gula barnets faster och Onkel som invigde vårt gästrum över helgen. Alla var stinna som små övergödda julgrisar så ingen ytterligare måltid behövde serveras [yihaa!]

DLGB som tomte

Somebody put Santa in the corner

På söndagen hade vi bokat brunch på Clarion Sign, trodde det var en bra idé att fortsätta skyffla in mat i massor eftersom våra magar redan hade utvidgats till bristningsgränsen. Tyvärr verkade mindre än ett dygn vara en för kort tidsrymd innan ytterligare en buffémåltid, alla hade gårdagens frosserifest med påföljande paltkoma i färskt minne och åt mycket måttligt. Tills vi kom till dessertbordet och jag gick bananas på en himmelsk chokladkolapaj och vips var jag tillbaka i kan-knappt-prata-än-mindre-röra-mig-stadiet.

DLGB på jazzbrunch på Clarion Sign

Det lilla gula barnet ville stanna och digga jazz

Kvällen tillbringades huvudsakligen på Försäkringskassans sajt, det var uppenbarligen ett tag sedan jag vabbade sist eftersom jag hunnit byta arbetsgivare och starta enskild firma. Att ändra detta var inte gjort i en handvändning.

