En ganska händelserik helg i svennebananmått mätt. Sedan igår morse har jag avverkat:

  • Julmys i studion, en salig blandning av lussebullar, knäck, julmust och spontanpole. Det lilla gula barnet lekte tärna ett tag tills hon insåg att lusselinnet gjorde det svårt att klättra.

    Saffranspole

    Kreativaste lussebullen i studion

  • Nötknäpparen på Operan. Balettpremiär för både mig och det lilla gula barnet som satt ovanligt still och koncentrerad [dock ej tyst, men vad gör det på familjematiné].

    Polkagrisar i Nötknäpparen

    Det lilla gula barnets favoritgodisar dansade omkring

  • Hootchy Kootchy Club. Ett hastigt påkommet infall för att [äntligen] få se A köra pole performance. Då fick det lilla gula barnet stanna hemma.

    Full scen på Kägelbanan

    Premiär även på Hootchy Kootchy för mig

  • Dansavslutning. Sista gången för det lilla gula barnets danskurs satt både Hönspappan och jag såklart där och ah-ade och oh-ade.

    DLGB:s dansavslutning

    Det lilla gula barnet skymtas direkt till höger om dansläraren

  • Fåtöljinköp! Är fortfarande i chock över hur smidigt beslutsprocessen förlöpte. Eftersom vi var ett under av enighet fick även en taklampa slinka med. Levereras dock inte förrän mitten av februari, fungerar det alltid så på osmåländska möbelaffärer?
  • Slutligen klämde jag till med veckans enda träningspass. Lite porös men under omständigheterna en godkänd prestation.
