Tillbaka till normalmode efter en dags mammabarnhäng. Det blev lite filmkoll, lite glassätande [kan ju inte vara helt fel dag 2 om det rekommenderades igår] och en tur till biblioteket [första gången på Medis, fast inte för ungen, hon hade varit där med dagis meddelade hon].

Upptäckte i morse att hela ena sidan av ungens hår var ihopkletad av något [skulle kunna vara tandkräm] så hårborstningen blev en mindre rolig upplevelse.

DLGB när hon är som sötast

Ännu lyckligt ovetandes om hårhärvan

Kom ihåg att när jag själv började lekis fick jag göra ett schema över frisyr per veckodag [pippilotter på måndag, flätor på tisdag etc.] för min mamma tröttnade på att jag inte kunde bestämma mig på morgonen. Sen fixade hon rak bena [förhålladevis, skulle det vara på millimetern var pappa tvungen att kallas in, alltså bara på gåbort-nivå]. Orka liksom… min ambition är att ungen inte ska misstas för ett troll.

