Så var det dags för utvecklingssamtal igen. Fast första på nya dagiset. Jag måste erkänna att jag gillar pedagogen som hade samtalet bäst av all personal vilket underlättade. Fast hon pratade om någon unge som var glad och positiv och hjälpsam precis hela tiden. Vi satt som fågelholkar jag och Hönspappan och undrade om hon hade tagit fel papper.

Nu har jag iallfall förstått hur man [som förälder] initierar playdates med andra barn; hittade en post-it på skåpet brevid ‘vårt’ där det undrades om mottagaren av lappen ville följa med [barnets namn] till Andy’s  i helgen. Jag undrade ifall det skulle vara ett bra bus att flytta lappen till ett helt annat skåp. Eftersom Hönspappan höll med blev det inget av. Han brukar inte vara tillförlitlig att rådfråga.

Försök till playdateinitiativ

En rookie mom:s första försök till playdateinitiativ

