Nu har jag varit huslig så det räcker halvvägs in i 2011.

Hönspappan hämtade som vanligt men skulle ut med en kompis. Vet inte vad det tog åt mig men kvällen ägnades åt bullbak [!] samtidigt som jag slog på stort och gjorde potatismos [alltså inte av pulver] och fiskpinnar [som inte togs ur en djupfryst kartong] till middag åt mig och det lilla gula barnet.

Ungen hävdade att hon inte gillade fiskpinnar men det tror jag är på grund av dagisfiskpinnarna [som jag faktiskt har smakat och därför kan uttala mig om]. Hemma gick de ned iallafall.

DLGB var bäst på att slicka skålar

Bildbevis på bullbaket. Först brer man klart. Sen får man slicka sig chokladig i hela nyllet.

  • Kvällens lärdom: det är inte så genomtänkt att proppa ungen sockerstinn alldeles innan läggdags. Borde inte ta nästan 4 år att fatta det…
  • Kvällens upptäckt: vårt hushåll har just nu helt slut på vetemjöl. Däremot har vi förutom pärlsocker 5 olika strösselsorter.