Så har man överlevt en dag på italienskt nöjesfält. Förberedde mig på det värsta så efter en dag med fantastiskt väder, knappt några köer och inga meltdowns för vare sig stora eller små medlemmar av den lilla dysfunktionella familjen kan jag bara varmt rekommendera Gardaland any vardag i senseptember.

Anlände en halvtimme efter öppning och blev mer eller mindre utslängd vid 1800 då de stängde. Då hade vi hunnit med både det ena och det andra och upptäckt att ungen gillade det mesta hon var längdkvalificerad till. Vi klarade både en italiensk Flum Ride och en ganska läskig [i Hönspappamått mätt] pirattur under jord.

Eftersom köerna var nästintill obefintliga kunde vi även dela på oss och åka sånt DLGB inte fick/ville utan att det skulle ta en halv dag. Det enda negativa jag kan komma på var att ungefär hälften av alla snacksstånd var stängda så man behövde gå säkert flera hundar meter innan man kunde få lite snabba kolhydrater alternativt random transfett. Däremot fanns toaletter vart man än såg vilket uppskattades av föräldrar till pottränad men inte så framförhållen ung förmåga.

DLGB vid entrén till Gardaland

Det lilla gula barnet utanför Gardaland

Föredömlig skylt som informerar att parken inte tillåter bar överkropp

Trots mina okunskaper i det lokala språket förstår jag att bar överkropp inte är önskvärd outfit. Me like.

DLGB i karusell på Gardaland

Det lilla gula barnet åker Askungelik pumpavagn

Slocknad DLGB efter heldag på nöjesfält

Det lilla gula barnet en minut efter att vi satt oss i bilen efter en heldag på Gardaland

