Ny inskolningsdag. Var med på samlingen, sen sa jag att jag måste gå och jobba. Det lilla gula barnet sa hejdå i farten och så var det bra med det. Hämtade efter enochenhalv timme utan någrasomhelst problem. Hoppas det håller i sig.

Drog ned på stan och handlade lite nödvändigheter [nya dagisdojjs tillexempel, ungens fötter växer som ogräs]. Hängde i Kungsan i väntan på att Hönspappan skulle sluta jobba och göra oss sällskap hem. Där fanns ett gäng ‘bungy-studsmattor’ som det lilla gula barnet tyckte såg jättespännande ut. Ungen insisterade på att det var värt 50 pix för 5 minuters hoppande men när hon väl var fastspänd fick hon kalla fötter och började störttjuta [i ärlighetens namn såg jag inte exakt vad som hände eftersom jag försökte få fram mobilkameran]. Halva tiden gick alltså åt att lugna henne och att känna mig som sämsta morsan som tvingar upp sitt småbarn i en jättegummisnodd men sen hoppade hon iallafall en stund. Hon tyckte det var så kul att hon blev besviken när det väl var slut. Så dags liksom.

DLGB hoppar i Kungsan

Det går ju hur bra som helst bara man försöker!

