Mitt barns trotsighet har nått nya höjder. Eftersom mina päron har varit här över helgen och vi både fått låna bil och blivit hjälpta med allehanda praktiska göromål var det inte mer än rätt att vi på deras önskan tog oss ut i skärgården en sväng. Det blev en tur till Sandhamn där vi parkerade oss vid stranden närmast hamnen.

Det lilla gula barnet var till en början snäll och medgörlig men efter ett tag verkade det tydligen tråka ut henne. Hon transformerades snabbt till en riktig pain genom att slita och dra i min bikini vilket gjorde mig mer än irriterad. När jag försökte tala henne tillrätta och få henne att sluta blev hon helt rabiat och började gallskrika:

Du äj väjldens dummaste mamma!

Var inte riktigt beredd på den nivån, speciellt inte på överfull badplats. Jag vet inte hur man beter sig mot rabiata ungar så jag kör omvänd time out, fräser åt Hönspappan att ungen är hans ansvar och går iväg ett tag.

Rabiat unge med oskyldig uppsyn

Missvisande bild med dagens uppförande i färskt minne

