Jag håller på att läsa ‘Paganinikontraktet’. Inget konstigt med det, har läst alldeles för få böcker post barn. Förutom att jag läser snikvarianten som publiceras i DN, ett uppslag per dag, och sedan i måndags får vi ingen tidning.

Egentligen borde jag inte tycka om att läsa färdigstyckade delar där man inte själv kan styra när man vill sluta men jag uppskattar det faktiskt eftersom det får mig att minnas första sommaren med det lilla gula barnet. Då tog jag mig igenom både ‘Flickan som lekte med elden’ och ‘Luftslottet som sprängdes’ på just detta sätt, del för del i morgontidningen för det var en ganska lagom stund att ägna åt enbart läsande och frukost med en uppmärksamhetstörstande bebis på halsen.

Jag kan förstå om tidningen strular precis vid byte av adress men det funkade utmärkt tillochmed i söndags. Antagligen någon sommarvikarie som har dålig koll men nu har jag missat 4 delar vilket betyder att jag antagligen måste gå och köpa boken inom en snar framtid. När jag har målat klart sovrummet.

Paganinikontraktet av Lars Kepler

Jamen ska det vara så svårt att komma vidare!

