Första dagen på ensamstående vecka II. För omväxlings skull åkte jag till allrabästa J efter upphämtning av det lilla gula barnet. Hon har en dotter som är lite drygt ett år yngre. Vi hoppas ju såklart att våra döttrar ska ha lika mycket utbyte av varandra som vi haft under åren men hittills har det gått sådär. Första gången visade det lilla gula barnet oanade possesiva tendenser men nu är läget lite mer fredligt om än avståndstagande. Interaktionen dem emellan är näst intill obefintlig.

Jag lärde känna J först i vuxen ålder [och då menar jag att vuxenpoängena haglade, kvar i medelstor svensk småstad, förvärvsarbetande med sambo etc.] så än har vi inte givit upp hoppet. Vi kommer säkert att slita våra gråa hår om de börjar hänga men det blir ett mycket senare problem.

Passade iallafall på att tvätta ungen eftersom de är utrustade med stort badkar. Hemma har jag slängt badbaljan och ungen får numera duscha men efter att ha sett henne plaska omkring för glatta livet kanske min lägenhetslista bör utökas med ‘badkar’.

Svårt att få skärpa på någon som bara ska plaska runt

