Kan inte säga att jag har ansträngt ihjäl mig so far och är ändå inne på dag 3. Igår lämnade jag men hämtade gjorde farmor eftersom det var tisdag. Hade ordnat så det lilla gula barnet kunde ha sleepover hos farföräldrar så jag hann iväg till mina kurser samt slapp hämta upp somnad unge. Fantastiskt praktiskt. Kom alltså hem till en helt tom lägenhet vilket kändes lite underligt. Dock mest skönt så jag satt uppe alldeles för länge och njöt av Den Absoluta Tystnaden.

I dag jobbade jag hemma så det mest ansträngande var att behöva klä på sig för att gå och hämta det lilla gula barnet på eftermiddagen. Sen den dagliga rutinen, byta om till dansdräkt och leka i soffan.

Det lilla gula barnet tittar på tv och stretchar i soffan

Hönspappan är alltså iväg på en tvåveckors vuxna-män-gör-saker-tillsammans-gettogether på Livgardet [inget vedertaget namn på företeelsen men en indikation på hur insatt/intresserad jag är av detaljer] men i dag kom han oannonserat hem över kvällen så jag har bara kommit på följande som jag uppskattar med frånvaron:

  • jag får zappa hejvilt
  • inga högar med det lilla gula barnets smutsiga kläder på hyllan i fönsterlösa rummet
  • ingen som snarkar i sovrummet
