I går var det alltså dags för klubbmästerskap. Hade bestämt att ses 1230 för sistarep och preppning. Samtidigt ville Hönspappan till Krigsarkivet och kolla ritningar så jag fick ett litet gult barn-bihang. Hon är van att vara med i studion men det var lite kritiskt att ha henne springande där när vi skulle filma och fota. Som det ensambarn hon är blev hon aningens sur av att inte få min odelade uppmärksamhet.

Preppningen bestod [fick jag veta när jag kom dit] att S och L skulle bli sminkad av ett proffs. Som tur var fanns det tid för lilla mig också, hotade iochförsig med att behålla den mask som vi skulle ha inledningsvis under hela vårt uppträdande. Mycket ovan känsla att ha ett kilo [kändes det som] ögonmake för en person som helt har kommit ifrån värdsliga saker som smink [dels för att jag är kass på det, dels för att på mornarna finns det en miljard saker jag prioriterar mer].

Vi inledde med vårt uppträdande, baserat på hur publiken lät blev det väl mottaget. Sen kunde jag anda ut och koncentrera mig ordentligt [fattar inte varför jag blir så nervös]. 6 modiga tjejer ställde upp, alla hade fantastiska uppträdanden på olika sätt så det var klyschigt men ingen överdrift att säga att juryn hade ett tufft jobb. Vi hade iallafall bestämt att titta på helheten, alltså inte fokusera på hur svåra trick som utfördes.

Kvällens vinnare, vald av både jury och publik!

Bortsett från en liten middagspaus med Hönspappan var det lilla gula barnet med hela dagen och antagligen den som hade mest energi av alla. Hon lekte sönder ett flertal av besökarna men slocknade som ett ljus när vi kom hem.

