Ibland känns det så omöjligt ouppnåeligt att hålla sig åtminstone någorlunda up-to-date. Musik har jag givit upp för lääänge sedan [typ när ‘Bagen‘ lade ned], men det här med datorer [ja, inte hårdvara då] och webb gillar jag ju.

Kände mig helt uppdaterad under den iochförsig väldigt basala föreläsningen om sociala medier igår men sen klarade jag knappt av att ladda upp en bild när jag skulle posta från mobilen [fattar överhuvudtaget inte hur man skalar den och får dit bildtext men orkar inte ta reda på det nu så den får sitta kvar och vara stor och ful]. Borde ha gått på ett wordpress-seminarium istället…

Anyways, morgonen var ganska ordinär vilket betyder mycket stress för att i slutändan inte bli exakt lika sen som befarat [varför kan man inte bara tagga ned…?]

Jag hade tagit ut en matlåda med svennebanancarbonara ur frysen, tagit av locket och lagt dit ett ägg [för att jag inte skulle glömma att ta med ägggulan och för att det inte skulle råka rulla ned på golvet]. Det lilla gula barnet var så exalterad att hon knappt kunde sitta still och äta upp sin frukost för hon väntade på att jag skulle sätta på locket på matlådan‘föj då kommej ägget att explodeja!!!’ Tyvärr var jag tvungen att göra henne besviken.

En trist matlåda till lunch till förmån för fredagsmyssvull ikväll

Lite för stort ägg i morsans matlåda

