Jag hade gjort upp om att jobba hemifrån eftersom vi hade fotografering av lägenheten på förmiddagen och jag var tvungen att hämta det lilla gula barnet på dagis [med vinterkollektivtrafik hade jag annars bara hunit ut till jobbet och vänt känns det som these days]. Efter en natt med orolig sömn och kräkhosta blev ungen hemma istället.

Rekommenderar ingen att ha liten sjukling som beter sig precis som vanligt hemma när allt löst ska sorterars undan. Jag plockade bort och ungen plockade fram. Tillslut gav jag upp och satte henne framför tv:n. Fotografen fattade grejen och lät henne sitta där tills det var vardagsrummets tur då hon motvilligt avlägsnade sig under de minutrar det tog att plåta.

Barnskrubben - det lilla gula barnets krypin, ett tag till iallfall

Eftersom ungen inte hade feber tog jag med henne på en vagnspromenad till Matomsorg. Jag har länge velat testa och passade nu på genom ett erbjudande från Buy Together så det blev kalvfärsbiffar med soltorkade tomater, citron och ruccola med gräddsås, savoykål samt couscous till middag. Rekommenderas.

