Hönspappan har fått något ryck och inbillar sig att han inte ska äta pizza eller annan skräpmat på 3 veckor. Kan rapportera att han bara åt fullkornsris och sojabönor till middag men antagligen väldigt mycket för när jag kom hem fanns det bara några riskorn i botten av en kastrull [däremot hade han gjort matlåda till sig själv].

Var sur tills jag kom på att jag kunde sätta ungen framför tv:n och springa till nästa kvarter för att köpa den chokladsemla jag har suktat över ett bra tag. Eftersom det lilla gula barnet hade ätit middag fick hon också en. Och eftersom hon inte gillade mandelmassan och grädden fick man ju offra sig…

Var så hungrig att jag totalt glömde bort att fota underverken som såg ut ungefär så här men finare

Blev på bättre humör bara av vetskapen att det inte var jag som behövde sitta på föräldramöte på dagis utan kunde laja med treåring tills det var läggdags istället. Har dock inte insett vidden av Hönspappans företag, betyder det att jag får sitta ensam i soffan och goffa chips?

