Kollade på en lägenhet som Hönspappan hade snöat in på bara av att glo på Hemnet-bilder. Han gillade den verkligen men jag kunde inte ens tänka mig att bo där. Vår flytt bygger ju på att det lilla gula barnet inte ska behöva bo i en skrubb och rummet hon skulle få var bara snäppet störren än hennes nuvarande tillhåll. Jakten fortsätter alltså.

Eftersom ungen snällt följde med till NK för att jag skulle kunna tröstshoppa något [tröst eftersom jag inte har några pengar kvar och det är en dryg vecka till lön, NK eftersom jag fick presentcheckar i julklapp] tejpade hon och jag ihop en hage i fönsterlösarummet när vi kom hem [att göra det i barnskrubben är en omöjlighet om man inte lyfter ut sängen].

Det lilla gula barnet precisionshoppar

Hon är rätt bra på att hoppa på ett ben men pricka rutorna blev en utmaning. Jag uppmuntrar dock fysisk lek som omväxling till allt tv-tittande.

