Jag vågar vägra julstress, vi ska till mina päron i helgen för att sedan tillbringa julaftonen hos Hönspappans föräldrar. Stressa går däremot mycket bra utan jul-prefix, det faktum att jag var ledig en vecka i somras börjar göra sig påmind och jag dagdrömmer om semester.

Då både jag och Hönspappan är obotliga lazybums har planerna varit högst önskade men oerhört abstrakta eftersom vi inte bara ska komma på, vi ska även komma överens. Hönspappan vill åka till Okinawa, jag skulle kunna tänka mig en vecka på obskyr charterort bara de har Bamseklubb. Hönspappan vill ha sol, jag vill inte flyga för långt, båda vill åka inom en snar framtid [fast det har vi velat sedan oktober].

Vår existerande budget är också en restriktion i val av resmål, vi har en del sparade medel samt en ‘knullkassa’ dit man får böta om man inte vill [på senaste tiden har den dock inte ökat i värde, lyckligtvis tillkom den efter det lilla gula barnets första år, annars hade jag gått totalt bankrutt].

Det enda resmål vi kunnat kompromissa om är Miami [i 2 veckor] men just nu lutar det åt en favorit i repris; franska rivieran inklusive det lilla gula barnet samt barnvakter och en barnfri långhelg i ännu inte bestämd europeisk stad. Har inte bokat något så än kan allt hända. Eller inget.

