Gick upp för sent för jag var så tröööött [kliig natt], det lilla gula barnet fick mango och macka till frukost medan jag sprang runt och packade träningskläder [ambitionen finns iallafall] och försökte hitta vanliga kläder som inte sitter åt utan att vara mjukisbrallor [någon måtta får det vara även som småbarnsmorsa].

Hönspappan var på väg ut genom dörren när han upptäckte att han glömt sina tjockispiller så han gjorde snabbt en grusgång från hallen genom hela köket [märkte jag när jag satte min strumplösa fot i den]. Istället för att få ett utbrott dammsög jag upp grusgången  för att inte ha ett lager grus i resten av lägenheten i kväll. [Just dammsugning hör dock till ovanligheterna även vardagsmornar.]

Sen det vanliga tjatet och lite jaga innan ungen var klädd. Vid en snabb koll i spegeln märkte jag att att jag hade klänningen utochin. Åtgärdade innan vi lämnade hemmet. Piggyback ride till dagis gjorde ungen på bra humör [och är mer tidseffektivt än att låta henne gå själv] så lämningen blev kort och smärtfri.

Bara en lämningsmorgon till denna vecka, Hönspappan har nämligen lovat att lämna både torsdag och fredag. Att bara behöva se till så att man själv kommer iväg på morgonen är en lyx jag inte visste fanns [och därför inte hade vett att uppskatta] pre unge.

