Jag har lovat en kompis att vara blomvakt – i 3 veckor! Vet inte om det är en bra idé men hur svårt kan det vara?! [säger hon som dödar även lättskötta krukväxter på rekordtid].

Var över och fick nycklar och en visning av de berörda [fattade inte exakt hur många av växter, citronträd och orkidéer de hade när jag åtog mig uppdraget]. Det lilla gula barnet följde med och började sådär sjukt blyg som hon har varit ett tag nu men tinade upp efter att G:s sambo kom hem. Hon är en naturbegåvning med barn i allmänhet och E i synnerhet. De lekte till way past bedtime innan jag tillslut fick med ungen hem.

Är nu lite orolig för att jag ska missköta mig som blomvakt åt dessa fantastiska människor. De hade tillochmed ställt fram en liten vattenkanna bredvid den normalstora – ifall det lilla gula barnet skulle vilja följa med och hjälpa till.

