Efter nioochenhalv timmes sömn vaknade jag som en ny människa. Igår var jag en gammal dito. Det är bara att inse att fredagens aw med IHM-klassen och lördagsutgång med allrabästa A-M tär på en trettipluskropp.

Lördagen tillbringades med det lilla gula barnet för att kompensera resten av helgen samt för att Hönspappan skulle få andningsuppehåll och lite skrivtid. Hängde i lekparken vid Nytorget för att vidga hennes vyer så att hon inte blir helt Vasastaninskränkt. Lunchen blev tyvärr ett Happy Meal på Folkungagatan, hann iochförsig upptäcka att de försökte smuggla ned pommes fastän jag specifikt bad om ett utan. Sen prackade de på ungen ännu mer skit [förutom leksaken i boxen och den obligatoriska ballongen] medan vi satt och åt. Jag skulle verkligen vilja bojkotta McD totalt. Some day…

Kvällen blev en lätt besvikelse lokalmässigt. Favvo-Kvarnen kändes som ett uteställe på valfri syeuropeisk charterort [minus skum]. Utgång och uppdatering med A-M är däremot alltid rätt.

Gårdagen var helt vanlig [fast Hönspappan lät mig ta det lugnt på förmiddagen vilket jag är oändligt tacksam för], storhandlade och lagade middag, aningens radiostyrd dock.

