Sista dagen på dagis före sommaruppehållet. Jag snappade åt mig grodstövlarna precis innan jag skulle gå för jag antog att det inte skulle regna idag. Tänkte vara förutseende och undvika att stövlarna blir kvar på sommarstängt dagis för då kan man ju ge sig den på att juli regnar bort.

Jag tycker om de där små grodstövlarna. De köpte vi när vi kom från första besöket hos Barnmorskorna Gamla stan [genom Hönspappans rutinerade polare med 2 ungar hade vi fått reda på att det var dit man skulle gå om man vill föda på BB Stockholm]. Efteråt kändes det rätt säkert att jag var med barn. Vår barnmorska småskrattade åt oss när vi sa att vi hade testat 2 gånger. Är det positivt så är det positivt. Sen fick de där pyttiga stövlarna stå i hallen som en påminnelse om vad som komma skulle.

DLGBs allra första stövlar

Det lilla gula barnet hade iallafall grodstövlar när hon föddes

P.S. Hann faktiskt ända till jobbet innan det började regna.

