Då var det avklarat – första sociala sammankomsten med arbetkamrater efter jobbtid. Det var grillfest med ett tiotal från kontoret. Lite ångestfyllt eftersom jag absolut inte ville råka bli för full men inte heller verka stiff  och varannanvatten-tråkig. Det började rätt illavarslande med ett vinglas som inte ens hann bli halvtomt. Att det blev mat var räddningen, annars hade det kunnat sluta hur som helst.

Det blev trevligare än jag trodde det skulle bli med ett par kostymer och ett antal säljarsnubbar iallafall, för jag kom inramlande till en sovande lägenhet först framåt tretiden – i min nuvarande värld behöver jag inte ens en hel hand för att klara av att räkna hur många sådana kvällar det blir på ett år.

Vart den här dagen [som redan blivit fredag insåg jag just] har tagit vägen har jag ingen aning om. Jag är mer trött än bakis men ett Burger King-besök kändes som ‘hälsokost’ vid senlunch idag.

Nu: sussa.

