Nu är vi tillbaka med huvudet före i djup vardagslunk. Fast jag går fortfarande i lyckorus över att ha ett jobb att gå till om mornarna. Nu får Hönspappan den tyngre biten eftersom jag vill komma in i jobbet innan jag börjar vabba/hämta/etc. Han är dock en guldklimp, gnäller inte utan hade middagen klar precis när jag klev innanför dörren idag.

Nya jobbet har hittills varit alldeles fantastiskt. Första dagen var mest bli presenterad och hälsa på människor. Jag kände mig välkommen på en gång vilket är viktigt. Igår heldagsutbildning i CMS tillsammans med tre andra redaktörer, en engelsman och två från Luxemburg, sen middag på Kungsholmen. Idag har jag försökt förstå struktur och system på webbplatser, produktdatabas och filorganiserare. Eftersom det är helt olika uppdelning på webben och servern och inte ens inbördes logik blev det inte helt solklart för en chilensk apa som moi.

Det är mycket låtsas för det lilla gula barnet just nu. Jag tyckte att jag borde få smaka ett russin eftersom jag hade givit henne en skål efter middagen. Fick ett låtsasrussin.

