Det lilla gula barnet och jag kör fredagsmys ensam i kväll eftersom Hönspappan kände sig tvungen att jobba natt. Hon hade ätit bra och uppfört sig väldigt bra så jag tyckte hon var värd lite godis. Ville dock att hon skulle säga ‘ja tack’ eller iallafall ‘kan jag få’, inte bara kasta sig över skålen skrikandes ‘min!’. Det var vi tydligen inte överens om alls för hon blåvägrade och satt och mässade ‘min min min’ för sig själv när jag ville att hon skulle vara lite artig och inte så ensambarnig. Antingen är hon obeskrivligt puckad eller totalt obstinat. Gissar på det senare eftersom hon vanligtvis inte har någrasomhelst problem med att upprepa vad man säger.

Efter närmare en halvtimmes gråt och tandagnisslan men inte minsta tillstymmelse till gott uppförande fick jag iallafall en kram och sen sa hon tack när hon fick godiset så nu är allt frid och fröjd.

